Köttbullar del 1

Galet, man har gjort det mest avancerade receptet efter det andra genom åren. Men köttbullar, hmmmm. Jag minns inte att jag gjort egna under de åren vi bott där vi bor nu (och det är 9 år). Men pannbiffar har jag gjort, det kanske räknas? Jag var tvungen att googla på köttbullerecept och fann detta.

"Grymma köttbullar" ca 25 st
500 g nötfärs
1 ägg
1 dl mjölk
1 dl ströbröd
1 tsk Dijonsenap
1 tsk kalvfond
1 liten riven gul lök
salt och peppar efter behag


- Vispa ihop alla ingredienserna utom köttfärsen i en skål. Låt stå ett tag så att det får tjocka till sig (5-10 min)
- Blanda köttfärsen och det resterande ihopvispade ingredienserna med händerna i en stor skål
- Rulla till ca 25 köttbullar
- Stek i het panna först, sänk sedan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0