Jobbigt

Det var jobbigt att träffa dig idag. Någon som är så nära som är så sjuk. Det är ju du som alltid finns där för andra, inte tycker att något är jobbigt, att något är för långt borta, att klockan är för mycket, att det är för varmt, att det är för tungt, att jobba flera dygn i sträck. Näe jag har tusan aldrig hört dig klaga., t om när du ligger där efter 2 operationer i hjärnan har glimten i ögat och halvironiska kommentarer. Men det var jobbigt att träffa dig. Väldigt.

Du frågade mig, "vad fan är det här"? "Vad muttrar hon om" (farmor som stod bredvid), "som alltid", "Limpan"? Limpan - du frågad var Linus var - då förstod jag att du uppfattade att det var jag som var där.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0