Om jag får välja låda

Då väljer jag  den här om det ska vara vitt. Jag tycker att det är supersmidigt med boxvin - som ikväll när man är utan vinsällskap och är sugen på ett glas till maten. Då är det helt förträffligt tycker jag. 


Passar till:
Sällskapsvin och till rätter på kyckling eller fisk. Utmärkt till laxfilé på en bädd av citronskivor tillagad i ugn. Servera med gräddig gräslökssås smaksatt med samma vin som i glaset. Citruskryddade kycklingrätter är annars en höjdare.



Mer om Banrock Station Chardonnay BiB: Företaget ligger i South Australia längs med floden Murray River. Man jobbar med modern utrustning och moderna vintillverknings-metoder och för varje flaska Banrock Station som säljs donerar man en slant till våtmarksorganisationer i en rad länder, däribland Sverige. Det är därför man pratar om "Good earth, fine wine". 600 hektar av totalt 4200 hektar är planterade med vindruvor, resterande mark är en del av det kretslopp som är viktigt för rankornas och druvornas välbefinnande. Företaget är djupt engagerade i naturvårdsprojekt, främst för att hjälpa till att hålla våtmarker vid liv och hindra dem från uttorkning för att hålla arter vid liv som inte skulle klara sig annars, både insekter, groddjur och fåglar. Dessutom gör man en insats för isbjörnar i Arktis. Ansvarig vinmakare för Banrock Station är Mark Zeppel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0