Sommar på riktigt

Känslan är här nu. Sommarkänslan alltså. Det är riktigt härligt, varför är dennna period så himlans kort? Jag känner att man bygger upp en liten stresstagg som infinner sig i kroppen - man ska ju hinna med så mycket. Man vill va på stan (Stockholm by summer är trevligt!), åka ut i skärgården, grilla med vänner, umgås & ha picnic i parker, åka till Drottningholm osv ...

Lördagen var ganska lugn och sansad, planterade lite nya blommor och klippte gräset i området (våran vecka på fixarschemat). Lyckades även med att hitta en dörrkil, herre gud det var inte lätt. "Ungdomarna" på byggvaruhuset visste inte ens vad jag menade, en vanlig dörrkil är det så konstigt. En sådan där man ställer upp dörren med helt enkelt.

Självklart var man ju tvungen att grilla när solen skiner, men jag kände mig lite för lat att släpa fram den "riktiga" grillen så det blev en middag för 2 tillagad på en engångsgrill - men det gick bra, lillprinsen mumsade godkännande.

Klockan är 11.42 och Linus sover - mannagrynsgöten står klar på spisen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0