p r i c k

Receptet på den godaste dressingen/såsen/marinaden måste man bara dela med sig av till alla de som älskar mat med Thailändska influenser. Håll till godo mamma ♥.


√ Jag har den till allt möjligt t ex:
- I en sallad på vattenmelon & rödlök som jag låter ligga och "dra" i såsen 
- Marinera vattenkastanjer i såsen
- Doppa färska räkor
- Smaksätta fisk, lax eller vit

√ Det är bara fantasin som sätter gränser - & den flödar väl som aldrig förr.

Recept på "Prik nam pla":
1.5 dl fisksås
6 msk vatten
3 st kaffirblad (lägg i hela)
2 st lime (saften av) 
20 st babychili (skiva smått)
2 msk hackad ingefära
2 msk hackad vitlök
2 msk hackad charlottenlök

√ Hacka blanda allt i en tätsluten burk och förvara i kylen.



√ Passar även på att tipsa om en jättebra webbsida Frukt & Grönt, här hittar man mycket kul. Allt från recept till info om roliga frukter osv.

Vet du vilka frukter som ingår i kategorin "stenfrukt"?


Kommentarer
Postat av: Anders

Det låter kanongott! Ska testa den. Hoppas du gillar min potatis-sallad. Och visst, "sno" du bilden på soffan om du vill. Jag har själv "snott" den från aftonbladet.se

2006-07-03 @ 23:10:50
URL: http://fatboyslimshady.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0